Veelgestelde vragen Winkeliers
Hoe gebruik ik deze app?
Als winkelier gebruikt je deze app om af te rekenen met mensen die een energiepakket of energiebespaarbox willen betalen met hun punten. Daarnaast kunt je in deze app een overzicht zien van uitgevoerde transacties.
Hoe reken ik af?
Afrekenen kan op twee manieren:
De meestgebruikte methode: klik op de knop ‘Kassa’ en kies uit de lijst een voorgedefinieerde pakket. De EnergieKnip-app laat nu een QR-code zien Toon de QR-code aan de klant. Als de klant de code met de eigen EnergieKnip-app heeft gescand, dan is er betaald.
Daarnaast kun je in het Kassa-scherm ook kiezen voor ‘Aangepast pakket’. Dan kun je een nieuw pakket maken door een naam van het pakket en het aantal punten dat dit pakket kost in te vullen. Vervolgens kun je dit pakket in het Kassa-scherm kiezen en de QR-code aan de klant aanbieden.
Kan ik nieuwe pakketten toevoegen
Ja, dat kan zeker. Klik op de knop ‘Kassa’ en daarna op ‘Aangepast pakket’, vul de naam van het product in en wat het product kost. Klik op de knop ‘Bewaar voor later’ en klik op de knop ‘QR-code aanmaken’. Het product verschijnt nu in de lijst met voorgedefinieerde pakketten. Klik op de knop ‘Producten’ om ze te zien.
Kan ik voorgedefinieerde pakketten verwijderen?
Ga naar de lijst met voorgedefinieerde producten en klik op het afvalemmer-icoon achter het product. Bevestig dat je het voorgedefinieerde pakket wilt verwijderen.
Stappen in de bouwmarkt
Dit zijn de stappen waarmee een inwoner een bespaarbox kan afrekenen in een bouwmarkt:
- Inwoner van Emmen komt bij de bouwmarkt met een geactiveerde EnergieKnip-app op de telefoon. In de app staan de gespaarde punten. 1000 punten heeft een waarde van € 1. Het maximum aantal punten is 50.000.
- Winkelier vraagt welke bespaarbox ze komen halen en klikt in de eigen EnergieKnip-app op de knop ‘Kassa’ om om bestaand pakket te kiezen. Er komt een QR-code in beeld.
- Klant scant QR-code op de telefoon van de winkelier en krijgt de naam van de winkel, het bedrag en de omschrijving in beeld en klikt op de knop ‘Betalen’.
- Binnen enkele seconden verschijnt op zowel de klant- en de medewerker-telefoon een groen kader met daarin de tekst “Gelukt”. De punten zijn nu van bewoner naar de winkelier overgezet.
- Gekozen doos met inhoud kan aan inwoner worden meegegeven.